Dag 11 Memphis

29 mei 2018 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag begon de dag wel erg vroeg, om 05:15 stond de wekker al. Maar gelukkig wel vanwege een goede reden: vandaag gaan we naar Graceland! Eerst een aantal uren in de bus voordat we in Memphis aankomen, met een tussenstop bij tankstation Love's waar we volgens reisleider Fabian "the love zouden moeten voelen". Ook nog een keer langs de Walmart om flink inkopen te doen. Rond de middag kwamen we aan bij Graceland. Het is een heel attractiepark op zich. Met een shuttlebusje ga je van het visitors center, met de nodige souvenirsshops, naar het huis van Elvis. We mochten langs de verschillende kamers lopen, van keuken tot badkamer en natuurlijk de bekende Jungle Room. Enkel de tweede verdieping, waar hij is gestorven, mocht niemand betreden. Het was fascinerend om te zien waar the King heeft gewoond. Op het einde kom je langs zijn graf waar ook andere familieleden begraven liggen. Vervolgens naar de rest van de musea waar talloze auto's en motoren van hem stonden opgesteld. En ook al zijn showkleding stonden geshowd. Niet te vergeten zijn 2 vliegtuigen waar we ook binnen mochten kijken. Het was flink haasten om alles te kunnen bekijken. Vannacht slapen we in The guest house of Graceland,  wat praktisch naast Graceland zelf ligt, het is enkel een paar minuten lopen bijna net zo luxe. Ook nog even in de avond bij de Gates van Graceland wezen kijken. Nu eens kijken of we net zo lekker slapen als Elvis.