Dag 2 Atlanta

19 mei 2018 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Vandaag eerst maar eens uitgeslapen tot de laatste mogelijkheid om van het ontbijt gebruik te kunnen maken.
Het was voor Amerikaanse begrippen een redelijk uitgebreid en lekker ontbijtje.
Daarna zijn we de stad ingelopen.
Het Olympisch park is hier vlakbij. Een mooi park met fonteinen, sculpturen, standbeelden etc.
Ook het CNN hoofdkantoor is vlakbij. Hier hebben we tickets gekocht voor een rondleiding. Om op de eerste verdieping te komen moesten we gebruik maken van de langste vrijstaande roltrap ter wereld. De gids legde uit en liet zien hoe het er in grote lijnen aan toegaat bij deze beroemde nieuwszender. We mochten op een aantal verdiepingen het e.e.a. bekijken. Toch mooi om dat weer eens gezien te hebben.
'S-middags zijn we aan de andere kant van het Olympisch park nog wat winkels gaan bekijken.
Het was intussen 29 graden.
Heel opvallend vonden wij dat het overal zo rustig is. Relatief weinig mensen zie je op straat, in de winkels en in andere gebouwen. Morgen maar eens bij de reisleider informeren hoe dit komt.
De reisleid(st)er hebben we nog niet ontmoet.
Onderweg terug naar het hotel moesten we even de weg zoeken op de kaart. Vrij snel kregen we hulp van een dakloze die hier de weg kent. Uiteraard wilde hij wel voor zijn diensten betaald worden. "Graag een dollar voor de homeless". Wij zijn momenteel ook van home weg, maar we hebben van niemand een dollar gehad hier.

1. Adrie:
    20 mei 2018
    Ja ze willen overal geld voor zo is amerika,groetjes
  2. Lex Metzke:
    20 mei 2018
    De dakloze vraagt erom, de reisleider/reisleidster krijgt het wellicht ongevraagd :-). Veel plezier nog,
  3. Siegried:
    20 mei 2018
    Heerlijk dat jullie zo genieten en bijzondere items kunnen ervaren en zien. En overal vragen ze geld voor, niets voor niets. Moeten wij ook eigenlijk doen, maar dat zit niet in onze aard. Gisteren ging er iets verkeerd,daarom bericht 2 keer.!!
  4. Pieter:
    20 mei 2018
    Heel mooi dat jullie in het kantoor van z'n belangrijke nieuwszender hebt kunnen kijken. Het olympisch park lijkt me ook interessant om te zien.
    Wat de dakloze betreft in dit geval beter te geven dan te ontvangen. Nog een mooi vervolg