Dag 1 - We gaan vertrekken

2 september 2017 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Zaterdag 2 september. De dag dat we gaan vertrekken. We vertrekken om 12.00 uur van Schiphol en via een overstap op Washington DC is het de bedoeling om rond 19.40 uur plaatselijke tijd op de eindbestemming Denver, Colorado aan te komen. De reis naar Schiphol verloopt voorspoedig. In een uur tijd staan we in vertrekhal 3. Gauw de koffers ingecheckt en door de douane. Dat hebben we alvast gehad.
We zitten op tijd in het vliegtuig van vlucht UA947 door United Airlines. We krijgen te horen dat het toestel een half uur later vertrekt ivm te weinig capaciteit bij het grondpersoneel. Helaas, maar niets aan te doen. Uiteindelijk kiezen we rond 12.30 uur het luchtruim richting Washington.
De komende 8 uur moeten we ons zien te vermaken. Gelukkig zijn er genoeg films voorhanden om te bekijken. Achter ons zit een stel met een paar kleine kinderen. Als je ze niet zag hoorde je ze wel of voelde je hun voeten in je rugleuning. Gelukkig maar van korte duur. Op de verwachte tijd landen we op Washington. Gauw door naar de douane en daarna de koffers ophalen. We hebben nog 2,5 uur de tijd om over te stappen. Boven alle verwachting verloopt de controle tergend langzaam. Op schijnbaar amateuristische wijze wordt iedereen die vooraan aan de rij staat toegewezen aan een controleur. Er zijn wel 50 controledesks en enkele honderden wachtende passagiers in de rij. Aan onze kant zijn maar liefst 2 controleurs aan het werk. Een lachertje. Ruim 1,5 uur hebben we in de rij gestaan. Sommige passagiers misten hun vlucht. Daarna kon het ineens heel snel. We mochten verder zo doorlopen. Tijdens het wachten bij de gate kregen we te horen dat onze vlucht vertraging had als gevolg van een onderhoudsprobleem. Uiteindelijk vertrokken we 2 uur later met een ander vliegtuig. Zo kwamen we rond 22.15 aan in het hotel in Denver. Al met al waren we 23 uur onderweg geweest, maar de bestemming was bereikt.

1. Lex Metzke:
    4 september 2017
    Mooi dat het uiteindelijk allemaal is gelukt, maar wat een gedoe bij de luchthavens. Goeie reis en veel plezier.
  2. Adrie:
    4 september 2017
    Hehe wat een gedoe op die lucht havens,maar nu genieten van amerika groetjes ma
  3. Pieter:
    6 september 2017
    De start in Amerika viel wat tegen, gelukkig was de reis naar schiphol voorspoedig. Fijn dat de eerste Amerika dagen goed zijn verlopen, we blijven het met belangstelling volgen