Dag 6 - Grand Teton N.P.

7 september 2017 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag brengen we een bezoek aan nationaal park Grand Teton.
Het park is genoemd naar de Grand Teton, die met 4.197m de hoogste berg is. Grand Teton is onderdeel van de Rocky Mountains.
Om bij het park te komen rijden we eerst weer een stuk door Yellowstone. Al vrij snel komen we tot stilstand. Langs de weg graast een groep Wapiti's. Hiervoor gaat iedereen de bus uit. Daarna bezoeken we nog een heetwaterbron en rijden daarna kort door voor een koffiepauze.
Na de koffie zien we in de verte een coyote aan komen lopen die vlak voor onze bus de weg oversteekt.
We vervolgen de weg voor enkele fotostops. De Grand Tetons krijgen we helaas niet op de foto. Door een grote brand in Oregon is een flinke nevel onze kant opgewaaid waardoor de bergen grotendeels in de mist zijn verdwenen.
Grand Teton is een mooi park, maar minder spectaculair dan Yellowstone.
Voor onze late lunch rijden we verder door naar onze eindbestemming Jackson Hole. We eten wat in het mooie toeristische plaatsje. Vlak voordat we naar het hotel gaan wijst onze reisleidster ons op een paar zgn. Moose (elanden) die liggen te rusten bij een kerkje vlakbij onze bus. Gauw even naartoe gelopen natuurlijk voor enkele mooie foto's.
Daarna naar ons hotel, of beter gezegd lodge. Een enorm grote kamer met zelfs een houtkachel erin.
We zijn er redelijk vroeg zodat we deze keer wat meer ontspannen naar de dag van morgen kunnen toeleven. Even geen haastwerk.
Morgen gaat de reis naar Salt Lake City.

1. Lex Metzke:
    8 september 2017
    Mooi momentje om die kachel eens uit te proberen.
  2. Pieter:
    8 september 2017
    Fijn dat je vroeg op de dageindbestemming was dan kun je de indrukken van de vorige dagen op je in laten werken. Hoe is de weersgestelheid hopelijk prettig, nog een prettig vervolg.