Dag 12 - Santa Fe

13 september 2017 - Santa Fe, New Mexico, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een relatief kort traject af te leggen. Vanaf Albuquerque rijden we door de bergen (de zgn. Turquoise Trail) naar Santa Fe, de hoofdstad van New Mexico. Deze stad is geheel gebouwd in Spaanse stijl.
Maar voordat we in Santa Fe aankomen maken we eerst nog een tussenstop bij de zgn. hanging tree, een flinke boom waarvan de takken dwars over de weg hangen. Hier werden vroeger mensen aan opgehangen. Ook staat hier een mooi kerkje dat we bezoeken.
We vervolgen de reis naar een indiaanse handelspost. Het enige dat we hier te zien krijgen zijn wat kippen en geiten. De handelspost zelf blijkt gesloten.
Hierna rijden we door naar Santa Fe, waar we eerst een korte rondleiding krijgen door onze reisleidster Yvonne, die enkele bijzondere gebouwen en locaties laat zien.
Alles is in Spaanse stijl gebouwd. De rest van de middag kunnen we hier zelf besteden.
We bezoeken wat winkeltjes, kerkjes en eten een broodje bij de Subway.
Rond half 4 worden we naar ons hotel gebracht.
Hier bleken bij de meesten van ons wifi problemen te zijn.
Wij kregen een telefoonnummer mee van de IT helpdesk. We hebben toch maar even gebeld. Het lukte hun niet om de wifi verbinding voor elkaar te krijgen.
Blijkbaar hebben ze nog laat doorgewerkt, want de volgende ochtend werkte het weer.
Morgen een langer traject naar Colorado Springs. Dat betekent om 05.15 uur opstaan.

1. Adrie:
    14 september 2017
    Mooie sieraden, erg verleidelijk om niet te kopen,groetjes
  2. Pieter:
    14 september 2017
    Dat is wel heel vroeg opstaan, gelukkig was de dag er voor niet zo vermoeiend begrijp ik uit jullie verhaal, wel verleidelijk met al die mooie dingen en dan komt de vraag wat zal ik mee nemen voor reis herinnering. Fijn vervolg
  3. Lex Metzke:
    14 september 2017
    Zal wel afkicken zijn straks als je weer moet uitslapen thuis.