Dag 8 Sun Peaks

16 juni 2019 - Sun Peaks, Canada

Vandaag mogen we weer vroeg op. We vertrekken om 8 uur. Maar we rijden weer door de andere tijdzone dus nu weer 9u verschil met Nederland. We rijden naar de eerste fotostop. Onderweg hiernaartoe spotten we een beer die echt vlak langs de weg zit. De bus wordt gestopt  en de beer zit echt vlak naast de bus. Het is een moederbeer met een kleintje!! Fantastisch om te zien. Volop foto's en filmpjes kunnen maken. We hebben vandaag 3 beren gezien dus totaalstand is 11. Het record van Bob tijdens een tour is 12 dus we hopen het record te kunnen verbreken. Eerste fotostop is een mooi uitzicht op een berg. We maken hier ook een groepsfoto. Bob vraagt aan een Chinees die daar toevallig ook loopt om een foto te maken van ons allemaal. Dit verloopt niet vlekkeloos. Deze man heeft een vijftal foto's gemaakt, allemaal van zijn vinger. Hij begrijpt niet helemaal hoe hij een foto maakt. Bob wil het nog een keer laten doen maar zijn telefoon is vol. Ondanks dat dit zijn 137ste tour is maakt hij nog steeds foto's overal van. Mooi om te zien. Nadat de groepsfoto is gelukt met een camera van iemand anders vervolgen we onze weg. Op naar de excursie die we vandaag gaan doen: een boottocht over een mooi meer. De boottocht doen we met een catamaran. Een catamaran konden we overigens helaas niet bestellen bij de Belgische frietkraam.
Reddingsvest aan en gaan. Het is een mooi tochtje, helaas geen beren gezien maar wel een soort otter. We vervolgen onze weg en stoppen nog even bij een supermarkt. Vervolgens gaan we naar de volgende fotostop en nog belangrijker : de Belgische friet. Daar staat ie hoor, de friet kraam. We bestellen allemaal friet en zoals afgesproken met Bob vragen we allemaal om een frikandel speciaal. De man van de friet kent 't grapje inmiddels wel, dit doet Bob namelijk elke tour. We zitten met z'n allen aan de friet en opeens komt daar de Belg aan met jawel: een frikandel speciaal. Speciaal voor Bob. It' s the best day of his life! Na 136 keer gevraagd te hebben naar een frikandel speciaal is dan eindelijk het moment aangebroken dat ie er een krijgt. Heb nog nooit iemand zo gelukkig gezien met een frikandel speciaal.
Nadat we de friet op hebben lopen we naar een prachtige waterval. We zien daar een herdenkingsplek met een foto van een blond meisje. Bob vertelt dat het meisje 18 jaar was en vorig jaar hier bij deze waterval over het hekje was geklommen om een selfie te maken bij de waterval. Hierbij is ze naar beneden in de waterval gevallen en overleden. Een naar verhaal bij deze waterval. We gaan weer naar het volgende hotel gelegen in Sun Peaks. In dit populaire ski-oord is het  op dit moment rond de 25 graden. We hebben een gigantische kamer met keukentje,bovenverdieping, balkon en 2 tv's. De eigenaar is een Duitser die hier bijna alles zelf doet.Hier komen we de nacht wel door.

1. Adrie:
    16 juni 2019