Dag 3 Atlanta

20 mei 2018 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Vandaag zouden we kennismaken met onze reisleider Fabian en de medereizigers. Om 08.15 uur samenkomst in de lobby. De groep blijkt te bestaan uit 29 reizigers, waarvan 9 landgenoten. De rest is een zeer internationaal gezelschap, o.a. afkomstig uit Zwitserland, Duitsland, Wales, Schotland, Australië en Ierland. Reisleider Fabian is Duits. De conversatie in de bus wordt door hem in Duits en Engels gedaan.
Ons eerste reisdoel vanmorgen was Stately Oaks Plantation in Jonesboro, vlakbij Atlanta. Hier worden we rondgeleid in een zgn. antebellum huis uit 1839, door een gids (83 jaar) die is uitgedost in kleding uit de tijd van de Amerikaanse burgeroorlog.
Voor je gevoel ging je echt helemaal terug naar die periode. Het huis is historisch en hierin bevinden zich veel originele zeldzame stukken uit die periode. Dezelfde stukken zijn terug te zien in de beroemde film Gone with the Wind. We mochten vooral niet leunen tegen de originele trapleuning uit die tijd. Ook geen foto's nemen binnen i.v.m. de verzekering van de zeldzame stukken (diefstal risico als beeldmateriaal wordt verspreid).
Hierna bezochten we het Road to Tara museum, gebaseerd op de film Gone with the Wind en de Amerikaanse burgeroorlog. Een klein museum met interessante stukken.
Tot slot volgde nog een korte stadstour door Atlanta langs enkele interessante bezienswaardigheden, waaronder het huis van Margareth Mitchell, schrijfster van het boek Gone with the Wind.
We weten niet of we die film een keer willen zien; je moet houden van overdreven en langdradige Amerikaanse romantiek.
Na de stadstour kregen we vrije tijd om zelf te besteden in Atlanta. Dus nog maar een paar bezienswaardigheden opgezocht, zoals het Coca Cola gebouw, het Mercedes Benz stadium etc. Nog even wat eten, waar we een hoop voetbalfans zagen van Atlanta United die vanavond in het gigantische Mercedes Benz stadion tegen de New York Redbulls bleken te spelen.
Gauw even op internet gekeken voor tickets. De goedkoopste waren $83 en de duurste $345. Toch maar niet gekocht...