Dag 1 De heenreis.

19 mei 2018 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Zoals viel te verwachten stond ons weer een vermoeiende heenreis te wachten.
Om 5.15 uur vertrokken we richting Schiphol. Gelukkig is het op dat tijdstip niet druk op de weg. We hebben dan ook geen oponthoud gehad. Ook op Schiphol was het nog heel rustig en daardoor konden we meteen inchecken.
Onze eerste vlucht vertrok om 09.15 uur richting New York. Rond 11.35 uur plaatselijke tijd kwamen we aan op vliegveld Newark.
Ook hier bleek het heel rustig te zijn. In een mum van tijd waren we door de douane.
De overstapvlucht naar Atlanta vertrok om 14.20 uur en landde een kwartier eerder dan gepland om 16.30 uur.
Even wachten op de koffers en wat fastfood naar binnen werken om daarna de shuttlebus te gaan zoeken die ons naar het Holiday Inn hotel moest brengen.
We volgden maar gewoon de borden en kwamen uit op een plek waar tientallen busjes en taxi's stonden.
Een vriendelijke chauffeur vroeg ons waar we naartoe moesten en belde voor ons zelfs naar het bedrijf waar onze shuttle vandaan moest komen.
Busje komt zo, hoopten wij en jawel hoor, daar kwam hij aangetuft.
Een praatgrage chauffeur vroeg ons natuurlijk waar we vandaan kwamen en waar we heen gingen.
Die vraag was ons vandaag al vaker gesteld trouwens.
Onderweg kregen we hele verhalen te horen, waarvan ca. 95% onzin.
Uiteindelijk kwamen we bij het hotel aan, waar ze onze reservering niet konden vinden. Ze hadden weer eens niet goed gekeken natuurlijk.
Inmiddels waren we al bijna 20 uur onderweg, maar dat viel nog alles mee, omdat we vrijwel geen ongepland oponthoud hadden.
Vroeg naar bed. Morgen hebben we tijd om zelf Atlanta te bekijken. De rest van de groep arriveert morgen pas.

1. Lex Metzke:
    19 mei 2018
    Mooi dat de reis verder goed is verlopen. Ik begrijp ondertussen dat Trump in het verleden ook buschauffeur is geweest.
  2. Adrie:
    19 mei 2018
    Goed dat alles goed is gegaan,eerst maar even uitrusten ,hier is het maar regenachtig weer ,de biggetjes huilen willen naar buiten,roetjes
  3. Pieter:
    19 mei 2018
    Wat prettig als je al zo vroeg buiten ben dan hoor je de vogels fluiten wat dan in jullie geval over gaat in het geluid van de grote vogels die boven Schiphol vliegen. Fijn dat de reis vlot gestart en goed verlopen is. Een kwebbelende chauffeur is niet alles maar van een chagrijnige wordt je ook niet vrolijk. Nog een prettig vervolg en veel plezier in Atlanta
  4. Siegried:
    19 mei 2018
    Fijn dat jullie aangekomen zijn. Gelukkig nog een dag rustig aan. Geniet.
  5. Siegried:
    19 mei 2018
    Fijn dat jullie goedaangekomen zijn. Gelukkig nog een dag rustig aan. Dan begint de grote reis. Geniet.