Dag 8 New Orleans

26 mei 2018 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Op deze dag stond de langste rit op het programma, ruim 600 km, van Tallahassee naar New Orleans. We kwamen deze dag in de volgende staten: Florida, Alabama, Mississippi en Louisiana. We wonnen wel een uur, want in New Orleans is het een uur vroeger.
De eerste stop was aan het strand bij Pensacola. We verbleven hier anderhalf uur aan de Golf van Mexico. Eventjes gebadderd en toen weer verder voor de volgende stop in Mobile voor een bezoekje aan Battleship Memorial Park, waar we diverse militaire vorr-, vaar- en vliegtuigen konden bezichtifen, waaronder het bekende schip USS Alabama.
Daarna doorgereden naar de eindbestemming New Orleans, waar we een uurtje konden bijkomen, want daarna stond een stoombootcruise over de Mississippi op het programma. Dit was inclusief diner en live muziek. De steengoeie band speelde uiteraard jazz.
Na de cruise zijn we maar gaan slapen in het enorm grote Hilton hotel. Wij kijken uit op de Mississippi.

1. Adrie:
    27 mei 2018
    Wat een enerverende reis ,zoveel indrukken ,moeilijk bij te houden,
  2. Siegried:
    27 mei 2018
    Een mooie maar lange reis, vermoeiend. Fijn dat jullie een beetje verplicht bent voor de achterblijvers een verhaaltje te produceren, zo blijf je ook voor je herinnering bewaard. Maar geniet van alles, want New Orleans is een fascinerende stad.