Dag 9 New Orleans

28 mei 2018 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Dit is de tweede dag dat we in New Orleans zijn. We beginnen de dag met een korte stadstour waarbij we langs enkele markante plekken reden.
Daarna moesten we een stukje verder rijden voor onze excursie van vandaag, een swamp tour. Hierbij werden we "ingescheept" op een speciale boot die door de moerassen voer om alligators te spotten. Die bleken er inderdaad in ruime mate te zijn. Vanuit de boot werden ze gevoerd met marshmallows. De stuurman was tevens de gids. Hij legde alles uit.
Na anderhalf uur zat de boottocht erop.
In het bezoekerscentrum lag nog een witte alligator.
We vertrokken vervolgens weer richting centrum van New Orleans voor een lunch in het bekende Court of the two Sisters. Het was een vrij uitgebreide buffetlunch die we konden nuttigen in de binnentuin.
De rest van de middag konden we op eigen gelegenheid door de stad wandelen. Het hotel was vlakbij.
We bezochten eerst het French quarter, het wat rustiger gedeelte. Daarna naar het beroemde Bourbon Street. Dat was andere koek. Hier keek je je ogen uit. Overal live (jazz)muziek op straat en in de café's. En een hoop volk op straat van allerlei pluimage. Wat een herrie en wat een drukte. Op straat mag hier gewoon alcohol worden gedronken. Geen wonder dat New Orleans geen hoofdstad van Louisiana meer is. Baton Rouge is nu de hoofdstad.
'S-avonds nog even naar het tegenover het hotel gelegen casino geweest. Ook hier weer een drukte van jewelste. Maar het is dan ook Memorial weekend.
In het casino een hoop geld verdiend, want we hebben niks ingezet.

1. Adrie:
    28 mei 2018
    Weer en mooie en drukke dag .op naar de volgende.
  2. Siegried:
    28 mei 2018
    Gelukkig niet zo'n lange rit in de bus. Maar wel veel indrukken en spannend bij de krokodillen. Zijn de krokodillen ook zo dik als de Amerikanen omdat ze gevoerd worden met marshmallows.? Of lusten ze dan daar door geen mensen meer!!! Nog een paar dagenGENIET
  3. Lex Metzke:
    28 mei 2018
    Met het verdiende geld kun je misschien nog wat winnen door het in te zetten bij het Pokeren :-).