Dag 12 Victoria

20 juni 2019 - Victoria, Canada

Vandaag weer een drukke dag. We doen als eerste de Whale Watching. Het waait flink hard. We zitten zo'n 3 uur op de boot. Eerst varen we een uur naar de plek van bestemming, dwz de plek waar walvissen verwacht worden. Een uur lang spotten we walvissen, maar we zien uiteindelijk maar 2 bultrugwalvissen. Daarna verplaatste de boot zich naar een plek waar een aantal zeehonden lag. Het is wel erg koud op de boot, voelt als 5 graden. We bevinden ons ook nog in Amerikaanse wateren. Toch nog in Amerika geweest dit jaar! Op de terugweg zijn de golven enorm hoog, we stuiterden bij elke golf omhoog. We werden er misselijk van. Een spectaculaire terugtocht die we ons nog lang zullen herinneren. De Whale Watching tour die na ons kwam is geannuleerd vanwege de te harde wind. Kunnen we ons iets bij voorstellen..
Bij terugkomst in de haven hebben we een vrije middag. We lopen door de stad en bezoeken het parlementsgebouw van Victoria en struinen nog wat souvenirwinkels af. We waaiden zowat uit onze broek. Om half 6 worden we weer met de bus opgehaald. Het is wel mooi geweest voor vandaag. Morgen gaan we weer terug naar Vancouver waarvandaan we weer naar huis vliegen.

1. Siegried:
    20 juni 2019
    Wat jammer dat de laatste dag van de vakantie het weer niet mee speelde. Toch nog van die grote beesten gezien? Neen zie ik, nu je opmaken voor de terugreis. Is toch ook fijn om weer naar huis te gaan. Wensen jullie een fijne en prettige terugreis en we horen je wel als je weer terugbent. Liefs