Dag 11 - Albuquerque

12 september 2017 - Albuquerque, New Mexico, Verenigde Staten

Iets relaxter beginnen we aan onze 11e vakantiedag. We vertrekken pas om 08.30 uur.
Na een halfuurtje rijden volgt onze eerste fotostop bij een arch (steenboog), die vanaf de weg is te zien. Even verderop bezoeken we een indiaanse handelspost (Hubble trading post). Hier werden vroeger, toen men nog met paard en wagen verre afstanden aflegde, allerlei zaken verhandeld door reizigers die deze post aandeden.
We kunnen overal rondkijken. Er is uiteraard ook weer een souvenirwinkeltje waar Navajo producten worden verkocht. De koffie is gratis. Al snel wordt duidelijk waarom. Zo slap als een tod en echt niet te drinken. We bezoeken het bezoekerscentrum, waar een Navajo vrouw een origineel Navajo tapijt aan het spinnen is. Deze tapijten zijn zeer exclusief en flink aan de prijs. Dus de portemonnee maar in de zak gehouden.
We vervolgen de weg naar Window Rock, een plaatsje dat bestuurlijk valt onder Apache county. Hier zien we weer een steenboog die als het ware een raam in de rots vormt. Verdekt opgesteld staan enkele kraampjes waar handgemaakte sieraden worden verkocht.
De volgende stop is bij het zeer bekende El Rancho hotel in Gallup aan Route 66, waar vele filmsterren hebben verbleven en ook veel films zijn opgenomen. We kunnen binnen vrij rondkijken. Van alle filmsterren die er geweest zijn hangen foto's aan de muur. Enkele bekende namen: Doris Day, Ronald Reagan, Dick Vandycke, John Wayne, Katherine Hepburn.
De laatste stop is in old town Albuquerque. Een prachtig authentiek stadje in Mexicaanse stijl. We zitten inmiddels in New Mexico. In het stadje kijken we wat rond en bestellen een lekker ijsje.
Daarna rijden we door naar ons hotel, dat ook in Mexicaanse stijl is ingericht.
Eten doen we in het hotel, waar de jonge ober die ons bedient elke 2 minuten komt vragen of alles fine is. Bij andere bezoekers doet hij dat niet.
Morgen gaat de reis naar Santa Fe, de hoofdstad van New Mexico en tevens oudste stad van de USA.

1. Lex Metzke:
    13 september 2017
    In New Mexico zal het ook wel lekker heet zijn zeker ?
  2. Adrie:
    13 september 2017
    Ja ja die ober ziet ook graag een mooi meisje,prettige reis verder ,hier weer regen.
  3. Pieter:
    13 september 2017
    Zoals ik lees weer een prachtige dag beleeft, ik krijg de indruk dat het een vakantie is met een aan een schakeling van mooie dagen, fijn om het mee te maken. Helaas komt het einde in zicht maar dit heb je toch beleefd.
    Ik ben het met Adrie eens en de ober hoeft niet naar de oogarts. Nog een prettig vervolg