Dag 13 - Colorado Springs

14 september 2017 - Colorado Springs, Colorado, Verenigde Staten

Langzaam maar zeker komt het einde van de reis in zicht en verlaten we het ruige gebergte.
Vandaag verplaatsen we ons van Santa Fe naar Colorado Springs.
De eerste tussenstop is in Taos Pueblo, een kleine nederzetting waar de Pueblo indianen al honderden jaren wonen en alles in originele staat onderhouden. Veel indianen hebben een tweede huis en komen dagelijks naar Taos Pueblo om toeristen te ontvangen en eigengemaakte kunst en sieraden te verkopen. Hun inkomsten komen voornamelijk uit toerisme, casino's en de verkoop van kunst en sieraden.
In Amerika ontvangt elke volwassen indiaan ook nog eens $300 per maand van de staat. Dit is in het verleden zo overeengekomen.
Hierna vervolgen we onze weg richting Rancho de Taos waar we bij de Rio Grande rivier, één van de langste rivieren in Amerika, bij de Rio Grande Gorge brug
eerst een picknick doen, waarna we over de brug lopen. Je moet hier geen hoogtevrees hebben, de rivier slingert hier ver in de diepte tussen de rotsen.
Er lopen hier diverse bighorn schapen tussen de rotsen.
We vervolgen de weg naar de Garden of the Gods in Colorado Springs. Een prachtig landschap met schitterende rotspartijen. Ook bezoeken we het bezoekerscentrum, met mooi uitzicht over de omgeving, waar ook uitleg wordt gegeven over de dieren die in het omliggende gebied voorkomen.
Dan worden we naar ons hotel gebracht waar we alweer een mooie kamer krijgen, voorzien van bankstel en groot plasmascherm.
Morgen breekt onze laatste reisdag aan en zullen we weer overnachten in Denver.

1. Lex Metzke:
    15 september 2017
    Altijd weer jammer als het einde in zicht komt. Maar je hebt ondertussen al wel heel veel gezien. Goede reis verder.
  2. Adrie:
    15 september 2017
    Aan alles komt een einde ,maar een prachtige reis hebben jullie,zal thuis weer wennen zijn,tot ziens
  3. Pieter:
    15 september 2017
    Het was weer een prachtige en leerzame dag. Overal komt een eind aan zo ook aan deze mooie ervaring, fijn om op terug te kijken en een rede voor nieuwe plannen. Nog een prettige laatste dag