Dag 14 - Colorado Springs-Denver

15 september 2017 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag beginnen we aan onze laatste rondreisdag, de terugreis van Colorado Springs naar Denver.
Er is nog een excursie, een treintochtje naar een bergtop, maar hier hebben we niet voor ingeschreven, evenals de meeste andere reizigers.
Daarom wordt de groep die het treinreisje niet doet eerst afgezet in Manitou Springs, een mooi plaatsje met vele winkeltjes en restaurantjes.
Aangezien we hier al vrij vroeg zijn gedropt, zijn de winkeltjes nog niet geopend.
We lopen wat rond door het plaatsje tot alles open gaat en we een kopje koffie gaan drinken in een koffiegelegenheid. Vlak na ons komt een groepje Amerikanen aan het tafeltje naast ons zitten. Zoals bijna altijd het geval is spreken ze je aan als ze horen dat je ergens anders vandaan komt. De eerste vraag is altijd waar je vandaan komt. Wij zeggen dan The Netherlands, Amsterdam. Dat is het enige dat ze kennen en meestal ook het Anne Frankhuis.
Zelf komen ze uit Iowa en zijn ze ook op rondreis met een bus.
Later deze ochtend lopen we ze toevallig weer tegen het lijf en stellen ze nog meer vragen over ons land. We krijgen een hand en uitgebreid nemen ze afscheid. Toch aardig volk, die Amerikanen.
Nadat de excursie met het treintje is afgelopen vervolgen we de reis naar Denver.
Hier worden we in het centrum afgezet, zodat we nog wat van de stad kunnen zien.
We lopen een rondje en eten nog een ijsje.
Hierna worden we naar het hotel gebracht, waar alle reizigers afscheid van elkaar en van de reisleiding nemen. Nog een laatste fooi voor chauffeur en reisleidster en het zit er weer op.
Morgenvroeg worden we om 7 uur opgehaald door de shuttlebus die ons naar het vliegveld in Denver brengt.

1. Lex Metzke:
    16 september 2017
    Jammer dat het weer voorbij is, het gaat altijd veel sneller dan je wilt. In ieder geval goede vlucht terug en tot later.
  2. Pieter:
    Het doet me denken aan het liedje van Gerard Cox
    "het is voorbij die mooie zomer(reis) en deze laat ook een blijvende herinnering na. Mooie reis naar huis en WELKOM in de Watersnip.
  3. Siegried:
    16 september 2017
    Fijn dat jullie richting huis komen, fijne en goede vlucht, tot gauw liefs
  4. Pa:
    Ton, Hedwig en Claudia.
    Ik wens jullie een fijne en veilige terugreis toe.
    Pa
  5. Adrie:
    16 september 2017
    Goede reis terug,ik zie er naar uit ,dat jullie weer voet op nederlandse bodem zetten,in dit kikkerlandje