Dag 10 Natchez

29 mei 2018 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Na de drukte in New Orleans vertrokken we de volgende dag (zondag) naar het idyllische plaatsje Natchez. Ooit woonden hier de meeste miljonairs per hoofd van de bevolking van Amerika.
Onderweg bezoeken we eerst nog de hoofdstad van Louisiana, Baton Rouge.
De hoofdstad is gelegen aan de Mississippi en heeft een van de grootste havens van het zuiden.
Na de orkaan Katrina trokken steeds meer bewoners van New Orleans naar deze hoofdstad.
We bezochten het regeringsgebouw van Louisiana. Een mooi, statig gebouw. Ivm Memorial weekend hadden ze een heel veld vol Amerikaanse vlaggetjes geplaatst.
Na het bezoek reden we door naar Melrose, een landgoed waar slaven hebben gewerkt.
Een gids leidde ons rond.
Tot slot reden we naar onze eindbestemming Natchez.
Op zondagen is er weinig te beleven in Natchez. Mensen gaan naar de kerk en daarna op familiebezoek. Op straat zie je geen kip.
Voordat we 's-avonds van het groepsdiner gingen genieten, haalden we eerst de moeder van de eigenaresse van de eetgelegenheid op. Zij was eventjes onze gids bij de rondrit door Natchez. Veel zgn. antebellum huizen waren er te zien.
Daarna gingen we richting diner bij de familie aan huis. Ze hadden zelf gekookt en woonden in een kapitaal oud pand, waar we nog een rondleiding kregen. Het eten was lekker en na een optreden van een van de dochters reden we weer voldaan naar ons hotel terug.

1. Siegried:
    29 mei 2018
    Ik denk dat jullie de meeste bijzondere culturele van de reis hebben gehad. Buiten straks dan in Nashville en Elvis Presley. De natuur is alle streken van Amerika fascineerd. Wij hebben ook op een rondreis bij mensen thuis gegeten, dat is echt wel een ervaring. Geniet nog van de laatste dagen, het is zo voorbij. En jullie kunnen zeker trosts op jullie zoon, want hij doet heel veel moeite voor de konijnen, want het is hier ook boven de 25 graden. Tot gauw.
  2. Siegried:
    29 mei 2018
    Ik denk dat ik iets door elkaar haal, Elvis is in Memphis,niet in Nashville. Sorry, stom he'