Dag 12 Nashville

30 mei 2018 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Na Memphis was onze volgende bestemming Nashville, de hoofdstad van Tennessee.
Als tussenstop legden we eerst een bezoek af bij het Lorraine Motel aar Martin Luther King is vermoord. Op het wegdek is de baan van de kogel aangegeven vanaf de overkant van de weg. James Earl Ray schoot vanuit een gebouw zo'n 100-150 meter. Daarna stopten we bij het historisch monument van Casey Jones in het plaatsje Jackson.
Casey Jones was een treinmachinist die zijn leven gaf bij de redding van tientallen passagiers bij een spoorwegongeval.
Johnny Cash heeft er nog een song over opgenomen.
Daarna reden we door naar Nashville, waar we eerst een bezoek brachten aan Country Music Hall of Fame, een middelgroot museum over heel veel country sterren.
Een zeer uitgebreide collectie en heel professioneel opgezet.
Daarna konden we op eigen gelegenheid het centrum van Nashville in. In elke bar of restaurant werd live muziek gespeeld, country uiteraard. Nashville is de bakermat van de country muziek.
We zijn ook nog even in de winkel geweest van het Johnny Cash museum.
Daarna naar RCA Studio B, waar we van een gids uitleg kregen over de historie van dit beroemde platenlabel. Hier zijn meer dan 1.000 hits geproduceerd van artiesten als Elvis Presley, Dolly Parton etc.
De studio is nog in originele staat en als je daar binnen bent kun je je niet voorstellen dat zoveel grote artiesten hier hun muziek hebben opgenomen, zo armetierig ziet het eruit. De gids liet vele muziekfragmenten van bekende songs horen en vertelde er steeds een verhaal bij. Dit bezoek was zeer de moeite waard.
Daarna naar ons hotel en 's-avonds nog even met onze bus op en neer naar get centrum.
Morgen alweer de laatste dag van onze rondreis. We komen dan weer terug in Atlanta.

1. Adrie:
    30 mei 2018
    Aan alles komt ee einde ,het is een fatastische reis .
  2. Siegried:
    31 mei 2018
    Ik ben even achter, een beetje druk gehad met allerlei dingen , maar dat hoor je nog wel. Hoop dat jullie goed aangekomen zijn in Atlanta, opweg naar huis, probeer een beetje te relaxen voor je de vliegreis naar huis. aanvaard. Wensen jullie fijne en prettige reis. En behouden thuiskomst.