Dag 3 Vernon

11 juni 2019 - Vernon, Canada

Vandaag reisden we van Richmond naar Vernon. Bij vertrek was het weer enigszins teleurstellend: regen viel op de voorruit van de bus. Gelukkig zorgde de uitleg van reisleider Bob voor opluchting. Aan de andere kant van de berg scheen de zon.

De eerste tussenstop was in Hope, een idyllisch plaatsje, waar we een bak koffie en thee nuttigden. Het plaatsje staat onder meer bekend om de vele met kettingzagen vervaardigde houtsnijwerken. Daarna reisden we door naar Kelowna waar we onze lunch hadden. Kelowna heeft een mooie jachthaven en ziet eruit als een plaats waar veel rijkelui wonen. We kregen een paar uur vrije tijd om hier door te brengen. Hierna vervolgden we onze reis naar een wijnproeverij. Deze was op een schitterende plek met prachtig uitzicht gesitueerd. De verschillende wijnen werden, na uitleg van de uitbaters, geproefd en door de proevers op hun waarde geschat. Een enkeling schafte een fles aan. In onze groep bleek zich ook een wijnbouwer te bevinden, die dit als hobby doet. Die kreeg al direct de bijnaam Gurt, bekend wijnkenner van tv.

Daarna reisden we door naar onze eindbestemming Vernon.

1. Siegried:
    12 juni 2019
    Wat kunstig om zulke kunstwerken met kettingzagen te maken. Was de wijn lekker zo vroeg!!!!