Dag 7 Jasper

15 juni 2019 - Jasper, Canada

Vandaag een iets rustiger dagje. We hoeven pas om 9 uur in de bus te zitten. Dit is wel even lekker na de super drukke dag van gisteren. We vertrekken naar het eerste meer wat we gaan bekijken. We zijn nog niet lang onderweg of de eerste twee beren verschijnen langs de weg. Deze keer kan de bus stoppen dus mooie beelden kunnen maken. Een paar minuten later weer een beer langs de weg en niet veel later nog een. Onze reisleider heeft zelfs nog nooit zoveel beren zo snel achter elkaar gezien. Aangekomen bij het meer stappen we uit om foto's te maken. Er is een wandelpad wat naar beneden gaat maar al snel zien we dat we dit pad niet kunnen nemen. Er loopt namelijk een beer beneden. Die komt heel mooi bij het meer langs gelopen van links naar rechts. Redelijk dichtbij en perfect om foto's te maken. Het meer is overigens ook prachtig, ondanks dat iedereen alleen nog maar aandacht heeft voor de beer. De eindstand van vandaag staat op 5 beren. In totaal staan we nu op 8 beren tijdens onze reis. Wellicht zien we er morgen nog meer. Vervolgens bezoeken we nog een ander meer. Terwijl we langs het meer lopen rent er ineens een hert langs over het pad. Dat was even schrikken, hij was maar op 5 meter afstand. Hierna gaan we naar Maligne Canyon. Dit is een kloof tussen de bergen met prachtige watervallen die hierdoorheen lopen. We bewandelen een pad naar beneden wat vrij steil is. Naar beneden gaat nog wel, maar dan moet je ook weer terug naar boven.
Hierna gaan we terug naar het dorpje Jasper waar we een vrije middag te besteden hebben. De winkeltjes in het dorpje bekeken en vervolgens weer terug naar het hotel. Morgen weer een mooie dag voor de boeg. Bob verklapte dat we morgen gaan lunchen bij de Belgische frietkraam van Johan. Bob vertelt dat hij frikandellen speciaal het allermeeste mist aan Nederland en dat hij ook elke keer bij de friet kraam om frikandellen speciaal vraagt maar dat heeft die Belg niet. Wij kregen dus het verzoek om met z'n 34'en te vragen naar een frikandel speciaal. Wat een gast die Bob. De beste reisleider die we ooit hebben gehad.

1. Lex Metzke:
    15 juni 2019
    Indrukwekkende beesten, die beren. Het ziet er allemaal mooi uit maar ook een beetje koud. Is het ook echt koud of valt het mee ?
  2. Adrie:
    veel water ,en veel beren,
    morgen frites mee mayonese
  3. Adrie:
    15 juni 2019
    veel water en veel beren,
    morgen frites met mayonese
  4. Ton:
    16 juni 2019
    'S-morgens even wat frisser, maar al snel stijgt de temperatuur naar 27 graden.
    Mayonese kennen ze hier niet.