Dag 2 - On top of the Rockies

3 september 2017 - Cheyenne, Wyoming, Verenigde Staten

Na een korte nacht gaat om 6 uur de wekker voor het begin van de reis. We beginnen met een stadstour door Denver, waar het erg verlaten is door Labour day weekend, een vrije dag voor de Amerikanen waarbij zij massaal wegtrekken naar bijvoorbeeld vakantiehuizen in de Rocky Mountains. Na een paar fotostops in Denver vervolgen we onze reis: op naar de Rocky Mountains. We rijden door het prachtige landschap waar veel beren, elanden, geelbuikmarmotten, cyotes en andere dieren voorkomen. Helaas hadden deze dieren ook Labour day. Boven in de bergen is het fris op wel 3000 meter hoogte, gelukkig hebben we een lange broek en jas bij ons. Door de ijle lucht is ademen moeilijk en ben je na een paar meter lopen al uitgeput, ongelofelijk dat mensen hier kilometers gaan hiken. We maken een heleboel fotostops met prachtig uitzicht en gaan natuurlijk ook langs de souvenirwinkels. Het is een lange rit door de bergen, waarbij we proberen niet in slaap te vallen (we hebben immers een jetlag) zodat we het mooie landschap kunnen bewonderen. Wanneer we de bergen uit zijn is het nog 2 uur rijden door de prairies, een vlak landschap met ranches en veel dieren onderweg, naar Cheyenne, Wyoming waar we zullen overnachten. In totaal hebben we vandaag een afstand van 384 km afgelegd. Aangekomen in het hotel hebben we nog een welkomstborrel en snacks met de groep. Met de regel "niet voor 8 uur gaan slapen" van onze reisleidster in gedachten waren we om 9 uur in dromenland.

1. Lex Metzke:
    5 september 2017
    Klinkt allemaal heel goed maar is zeker erg inspannend ? Het gekke is dat juist op Labour Day iedereen vrij is. American stalen zeker. Groeten uit Sibiu.