Dag 4 Atlanta-Augusta-Charleston

21 mei 2018 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

Vandaag is de eindbestemming Charleston, waar we 2 overnachtingen hebben.
We verlaten de staat Georgia en eindigen in South Carolina.
Na het vertrek uit ons hotel in Atlanta, bezoeken we eerst het Dr. Martin Luther King Memorial in Atlanta. Bij het memorial is ook een visitors center en hier vlakbij is de Ebenezer Baptist Church waar hij regelmatig kerkdiensten leidde.
Het is vrij indrukwekkend om te zien hoe het er in de zestiger jaren aan toe ging in de USA met betrekking tot de rassendiscriminatie. Martin Luther King heeft heel wat losgemaakt met zijn beroemde speech "I have a dream". Dit soort toespraken zie je maar zelden.
Daarna vervolgden we onze weg richting Augusta, waar we een buffetlunch hebben genuttigd. Voor weinig geld kon je hier zoveel eten als je wilde van een schier oneindig lang buffet.
Daarna hebben we nog een korte wandeling gemaakt langs de Savannah River, zodat er weer een paar calorieën verbrand konden worden.
Vervolgens reden we naar onze eindbestemming Charleston. Onderweg nog een korte stop bij een gigantisch grote Walmart, waar van alles te koop is tegen zeer lage prijzen. Van kleding tot voedsel en van electronica tot drank; alles is hier te koop.
Daarna arriveerden we bij ons hotel, waar we eerst nog een ontmoetingsbijeenkomst hadden met gratis dranks en snacks. We zaten aan een tafel met o a. reizigers uit Wales en Zwitserland. De Welshman had het hoogste woord, waarvan grote delen ons ontgingen gezien het dialect, maar hij had wel humor (en geen afkeer van het gratis bier).
Sommigen maakten nog even gebruik van het buitenzwembad. Morgen weer op tijd klaar staan voor bezoek aan Charleston.

1. Lex Metzke:
    22 mei 2018
    Mooie foto's. Goeie reis verder.
  2. Adrie:
    22 mei 2018
    Fijne reis veel indrukken,voor jullie,zeker van martin luther king.
  3. Siegried:
    22 mei 2018
    Weer een indrukwekkende dag, en interssant. Ik zag dat jullie richting Atlantische oceaan gaan. Gaan jullie ook naar Bermuda aan de overkant(grapje). Geniet van de reis.