Dag 5 Charleston

22 mei 2018 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

Vandaag vertrokken we rond 08.15 uur richting Charleston om onze gids Janice op te halen die ons uitleg gaf tijdens de anderhalf durende stadstour door Charleston. Het was een alleraardigste vrouw die ons met de nodige humor alles kon vertellen over Charleston. Of het nu over de historie of de architectuur ging, ze wist er alles van.
Hierna werden we in Charleston vlakbij de markt gedropt en hadden we een uur of drie vrije tijd om zelf te besteden.
Na de markt en omgeving te hebben verkend zijn we gaan lunchen bij Sticky Fingers, waar we bediend werden door ene Greg, die nog nooit Nederlanders had gesproken.
Vervolgens gingen we op weg naar Boone Hall Plantation, een schitterend landgoed waar vroeger slavenarbeid werd verricht. We werden door verschillende gidsen rondgeleid en kregen uitleg over de gebouwen en toestanden in die tijd.
De slaven verbleven in kleine huisjes met wel 12 tot 15 personen per huisje. Ze werden niet beschouwd als mensen, maar als bezit.
Op deze plantage staan ook prachtige zgn. life oak trees, eikenbomen die het hele jaar groen blijven. De meeste zijn ruim 300 jaar oud.
Diverse series en films zijn hier opgenomen, zoals North and South en The Notebook.
Rond een uur of half zes waren we weer terug bij het hotel, waar we nog een tijdje met reisgenoten uit Amsterdam hebben gesproken.
Morgen reizen we naar Savannah.

1. Adrie:
    23 mei 2018
    mooie dag ,had ik ook willen zien ,over de slaven tijd,zeker dat mooie huis.???
    groetjes en een fijne dag doeiiii
  2. Siegried:
    23 mei 2018
    Weer een enerverende dag met veel informatie, en ophalen over slaven en de Burgeroorlog. De rondtoer van Charleston zal wel imponeerde zijn. Fijne reis naar Sanvannah.