Dag 9 - Arches NP

10 september 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Zoals elke andere dag is het opstaan weer vroeg waarna we ontbijten in het hotel. We rijden naar Arches National Park, niet ver van ons hotel vandaan. We zijn maar net het park in of we worden al omringd door de prachtigste landschappen. Een groot uitgestrekt gebied van rode en oranje kleuren komen ons tegemoet. Er is zoveel te zien dat je niet weet waar je moet kijken. Iets wat je je onmogelijk kunt voorstellen als je er niet zelf bent geweest. We gaan onze eerste stop maken bij een van de grootste Arches (steenboog) ter wereld en de grootste van Amerika. Om hier te komen moet je enkele kilometers lopen over een verhard pad tussen de rotsen door. De temperatuur begint al aardig op te lopen terwijl we het pad afleggen en de zon schijnt volop. Wederom prachtige uitzichten tijdens onze wandeltocht. Snel deze grote Arch op de foto zetten, wat al een uitdaging op zich is door de omvang van het ding en daarna weer het pad terug volgen. Onze reisleidster had ook nog even tussen neus en lippen door verteld dat er tarantula's en ratelslangen in het gebied zitten, we gaan dus maar niet van het pad af. Het was een hele tocht, op naar de volgende. We stoppen bij een van de bekendste arches: Delicate Arch. Ook hier kunnen we een wandelpad naar boven toe volgen. In de woestijn met de volle zon op je gezicht en rond de 33 graden valt zo'n steile klim naar boven niet mee. Maar met puffen en zweten is het ons gelukt waar we weer mooie foto's maken. Het voordeel is dat de hamburgers van de vorige dagen er weer af zijn. De volgende stop is bij Turret Arch waar we weer voldoende tijd krijgen om de klim naar boven te maken. Helaas is hier blijkbaar ook een hele bus met fotograferende Chinezen aangekomen. Weer een prachtig uitzicht waarbij het een uitdaging is om geen Chinees op de foto te krijgen. Eentje is zelfs zo gek om helemaal naar boven te klimmen, wat erg gevaarlijk is omdat ieder stukje rots op elk moment kan afbreken en je een ravijn in valt. Alles voor de foto blijkbaar. Na de hele ochtend in Arches te hebben gespendeerd gaan we een lunchstop maken in Moab. Dan gaan we naar onze excursie met een boot over de Colorado river. Een schitterende boottocht over het water tussen de canyons. Ook hier wordt weer volop gefilmd en gefotografeerd natuurlijk. Verwaaid gaan we weer terug naar het hotel. Om half 7 worden we opgehaald met de bus om het stadje nog even in te gaan. Dan is de dag weer om. 12 kilometer hebben we vandaag gelopen. We hebben waarschijnlijk nog een vakantie nodig als we terug komen.

1. Adrie:
    11 september 2017
    Daar word je lekker fit van zoveel kilometers lopen, hier is de zon er weer ,groetjes
  2. Lex Metzke:
    11 september 2017
    Vakantie is soms hard werken, je moet er wat voor over hebben.
  3. Pieter:
    11 september 2017
    Een prachtige dag beleefd die ik zo voor me ziet bij het lezen van het duidelijke en interessante verslag. Ik krijg het idee dat ze jullie aan de vooravond van een zware dag flink wat hamburgers of sticks voorzetten zodat je er de volgende dag goed tegen aan kan. Groetjes en een prettig vervolg