Dag 8 - Canyonlands NP

9 september 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Het vroeg opstaan zijn we inmiddels wel gewend. Ons hotel in Salt Lake City is superdeluxe, evenals ons ontbijtbuffet, dat eigenlijk niet bij de boeking was inbegrepen, haha. Dat moet natuurlijk geproefd worden.
Na een paar uur stoppen we bij een supermarkt om de lunch voor vanmiddag in te slaan. Er is weer een picknick gepland. De donuts en muffins zijn we inmiddels wel beu. Het begint al flink warm te worden buiten, het is maar goed dat we een korte broek aan hebben. Terwijl we rijden begint het rotslandschap langzaam rode en oranje kleuren aan te nemen. Ook zien we weer een coyote voorbij lopen. Vandaag gaan we naar nationaal park Canyonlands, waar de Colorado rivier doorheen stroomt. We maken een aantal mooie fotostops. Het landschap doet ons denken aan de Grand Canyon, die zich hier niet zo ver vandaan bevindt. We maken een lange lunchstop bij een prachtig uitzichtpunt, Dead Horse Point genaamd. De reden voor deze naamgeving is waarschijnlijk op internet te vinden; er zit een apart verhaal achter. Terwijl we zitten te eten komen er ook nog een paar chipmunks kijken of ze wat eten kunnen krijgen. Wanneer we stukjes brood naar ze gooien komen er al snel meer kijken. Snel lunchen, want we willen nog mooie foto's maken. Terwijl we van fotostop naar fotostop rijden worden we omringd door het prachtige canyon landschap. Als je er niet zelf bent geweest, kun je je het niet voorstellen. Bijna de hele dag hebben we in de Canyonlands gespendeerd en we rijden weer terug het park uit, op naar ons hotel in Moab. Het hotel ligt in the middle of nowhere, maar wel tussen de prachtige rode, oranje rotsformaties. Hier verblijven we 2 nachten.
Na aankomst gaan we een hapje eten bij Denny's, een familierestaurant aan de overkant van het hotel. Zoals overal in Amerika kennen ze de woorden "klein" of "weinig" niet, dus het bord was bijna weer niet leeg te krijgen.
Morgen bezoeken we nationaal park Arches.

1. Lex Metzke:
    10 september 2017
    Dat wordt zkeer een weekje vasten als je terug bent ?
  2. Adrie:
    10 september 2017
    De kilotjes komen er zo wel bij,thuis weer gaan sporten,het is wel genieten met de mooie landschappen
  3. Siegried:
    10 september 2017
    Mooie landschappen van de Grancranyon. Landschappen die je vroeger in de Western films zag. Je blijft onder indruk van de immense vergezichten. Geniet van de rustpauze.