Dag 7 - Salt Lake City

8 september 2017 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

De dag begint weer vroeg. Om 7 uur staan onze koffers buiten en gaan we een heerlijk ontbijtbuffet tegemoet. Na voldoende naar binnen te hebben gewerkt stappen we de bus in. Onze eindbestemming is vandaag Salt Lake City. Om hier te komen gaan we weer bergachtige gebieden door. We zijn nog niet erg lang onderweg of er staat een eland langs de weg. Heel snel de camera pakken, want hij rende alweer weg. Helaas was hij te snel weg voor we de bus konden uitstappen maar we hebben hem wel op de film. De eerste toiletstop vindt plaats in een klein dorpje Logan waar we vriendelijk ontvangen worden en zelfs chocolade wordt uitgedeeld. We vervolgen onze weg en rijden langs Bear Lake, waarbij we bovenop een berg een mooie fotostop maken. Op naar Salt Lake City waarbij we onderweg nog een lunchstop maken bij een supermarkt. Na wat gegeten te hebben is het nog een paar uur rijden voor we in Salt Lake City zijn. Vandaag is de eerste dag voor korte broeken, ondanks dat het 's-ochtends fris was, is het 's-middags al gauw warm. We stoppen bij het Capitool van de staat Utah om prachtige foto's te maken. Van buiten is het net het Capitool van Washington. Binnen is alles van marmer, een prachtig gezicht. De volgende stop is bij een Mormoonse gemeenschap. We mogen een tour volgen als we willen, dat lijkt ons wel wat. Twee jonge meisjes nemen ons mee. Al gauw blijkt dat zij ons proberen te bekeren tot het Mormoonse geloof, in plaats van, wat wij dachten een rondleiding door de gebouwen. Een inschrijfformulier voor het lidmaatschap en een Mormoonse bijbel konden we meekrijgen. Interessant om eens mee te maken, maar zielig voor deze gehersenspoelde jonge meiden. Het ene meisje was Mexicaans en het andere Frans.
Op naar het hotel, er is inmiddels weer een hele dag verstreken. We zijn vandaag door maar liefst 3 staten gereden: Wyoming, Idaho en Utah. Nog even Salt Lake City in en dan morgen naar ofwel Arches NP ofwel Canyonlands NP. Dat horen we morgen. Het schijnt vrij warm te worden.

1. Lex Metzke:
    9 september 2017
    Een druk programma zo, iedere dag. Dat Logan komt bekend voor, hier rijdt zowat iedereen in een Dacia Logan. Veel plezier nog.
  2. Adrie:
    9 september 2017
    Mooie reis ,om niet te vergeten,
  3. Siegried:
    9 september 2017
    Lieve Mensen, wat hebben jullie een mooie avontuurlijke reis. Wel vermoeiend, ( uitrustten doen jullie maar thuis). Ik had al op Google een beetje uitgezocht. Geniet ervan. Gezellig. Liefs tot gauw.