Dag 4 - Slingeren door Bighorn Mountains

5 september 2017 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Wederom staan we vroeg op om de reis te vervolgen. Vandaag rijden we door de Bighorn Mountains naar onze overnachtibgsbestemming Cody. Het is een lange rit door de bergen van Bighorn, maar liefst ruim 600 km leggen we af vandaag. We rijden door het prachtige bergachtige gebied met hier en daar rode rotsen. Het hoogste punt dat we bereiken is 3000 meter. Met mooie fotostops zijn we wel een aantal uren door de bergen aan het rijden. Hier komen veel elanden, beren en andere dieren voor dus met 30 paar ogen zoeken we naar beweging. We hebben veel herten gezien en zelfs een coyote. Een zeer mooie rit door Bighorn Mountains. Een paar uur later komen we aan in Cody, het wild west stadje dat genoemd is naar de legendarische Buffalo Bill. We spenderen 2 uur in een museum over cowboys en indianen. Om half 7 komen we aan in onze cabin. We slapen vannacht in een houten huisje, helemaal in wild west stijl. We zijn erg moe maar gaan toch nog even het stadje Cody in. Het is een gezellig stadje met veel winkeltjes en bars in de western stijl. Terwijl we foto's staan te maken komt een man naar ons toe. Met zijn cowboyhoed, cowboylaarzen en zijn grote snor is hij een echte cowboy. Hij vertelt ons van alles over het stadje, waar we heen kunnen gaan en verhalen over Yellowstone. Hij praat een beetje moeilijk zegt hij, omdat hij onlangs zijn middelste tand is kwijtgeraakt en hij laat een gigantische kloof tussen zijn tanden zien. Mooie vent. Natuurlijk willen we ook nog wel even met deze echte cowboy op de foto. We gaan weer terug naar onze cabin, morgen weer vroeg dag.

1. Lex Metzke:
    6 september 2017
    Kun je niet een mooie Smith & Wesson meenemen ?