Dag 5 - Yellowstone

6 september 2017 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Het was even wennen in de cabin. Vergeleken met de vorige hotels was dit wel wat behelpen. Maar dan hebben we dit ook weer eens meegemaakt.
Vandaag alweer vroeg uit de veren voor een dagje Yellowstone. In het begin nog wat frisjes, maar al snel een aangename temperatuur.
Yellowstone is het oudste en ook één van de grootste nationale parken ter wereld. Het park bestaat sinds 1872 en beslaat bijna 9.000 vierkante km.
In het park leven vele diersoorten zoals bizons ( in Amerika buffalo's genoemd), herten, beren, coyotes en wolven.
Daarnaast zijn hier vele natuurlijke stomende geisers in het prachtige canyonlandschap, waarvan we er een aantal hebben bezichtigd.
We hebben ook mooie watervallen gezien en felgekleurde heetwaterbronnen, waarvan de zwavellucht stinkt naar rotte eieren.
Van dichtbij hebben we enkele dieren gezien, die hier allemaal in het wild leven. We zagen vanuit de bus een steenbok en een wapiti. Van heel dichtbij een aantal keren buffalo's, waarbij een of andere mafkees het beest van een meter of 5 zat te fotograferen met zijn grote telelens. Het dier maakte aanstalten om de aanval in te zetten, maar bedacht zich gelukkig. Anders is het niet zeker dat je het kunt navertellen. Ook zagen we een tweetal zeldzame trompetterzwanen.
Het was een inspannende dag, maar zeker de moeite waard om dit unieke park te hebben bezocht. Hierna zijn we naar ons hotel gereden in Yellowstone West. Een luxe ruime kamer, van alle gemakken voorzien, viel ons ten deel.
's-Avonds nog wat gegeten en gewinkeld in het stadje, gauw dit verslag geschreven en dan naar bed.
Morgen zetten we koers naar nationaal park Grand Teton.

1. Lex Metzke:
    7 september 2017
    Mooi verslag. Met dat rondreizen kom je nog een ergens.
  2. Adrie:
    Wat een mooie reis,groetjes
  3. Pieter:
    7 september 2017
    Mooie ervaringen maken jullie mee, zo beleef je nog eens wat om later terug te kijken en de belevenissen weer op te halen. Kijk uit naar het volgende avontuur.